Jalan-jalan Batu Kurau

Salam ,

Oleh kerana persekolahan 1 november sudah tidak lama maka kami merancang untuk pulang ke kampung dahulu sambil bercuti di Batu Kurau. Percutian 3 hari ni sambil bercuti saya sibuk bekerja dan mendaki hutan.

Pagi sampai di Ipoh kami berehat di Klebang berhampiran Meru. Pukul 7 pagi saya singgah di kedai bersama rakan-rakan pendaki untuk sarapan. Kami kemudian berkumpul di satu tapak perkemahan untuk memulakan perjalanan. Dari mula pukul 9.30 pagi , pukul 1 tengahari baru sampai di puncak.

Sebelum hujan turun, kami makan tengahari simple serta solat lalu turun semula. Saya bergerak pulang ke Cute Hotel untuk bermalam bersama keluarga yang sudah check-in awal. Esok nya selepas bekerja kami ke Batu Kurau untuk check-in di sana.

Sampai di sana , kami mandi di kolam tanpa orang lain. Di sebelahnya terdapat sungai tapi mandi tak lama.

Esok kami bergerak pulang semula. Sekian

mandi kolam dan sungai di sebelah

bersama orang lama Abg G tapi baru pertama kali dalam satu trip